Stredoveký Festival

Odišiel z kmeňa ženu si nájst. Ževraj si nenechá mladosť prepásť. Mladá je krásna ženská a jemná, prepáč mi pane ta nie je pre mňa. Chcem mladšiu živú čo na koni jazdi, porazím ju v luku budem s ňou navždy. Bohyňa nechala vyhrať ho v boji, pije sa na svadbe veď už sú svoji. Dunaj chcel ukázať tu presnú ruku, zhodiť jej závesok pomocou luku.

A takto by som začala stredovekú rozprávku o šťastnom, mladom páre plnom lásky a šťastia. 
Dvaja sa stretli v boji, dievča nebojácne a plné síl. Mladý švarný chlapec by sa o dievča pokúšal a mal by dosť síl na to aby ju porazil. Dievča je však odhodlané poraziť ale ako jeho bohyňa ho nechá vyhrať. Neskôr budú žiť spokojný spoločný život až kým nepríde vojna, ktorú musia zvládnuť. Bijú sa jeden za druhého, dávajú na seba vo vojne pozor a nie každá rozprávka skončí šťastne a dievča umiera v boji. Chlapec to uvidí a chce sa pomstiť. Zabije od hnevu niekoľkých protivníkov sám a na koniec seba samého s dýkou pretože dievčatu sľúbil lásku až do smrti a tak naši hrdinovia zomierajú spoločne na bojovom poli. 



V sobotu 17 augusta som mala možnosť zažiť stredovek na vlastnej koži a okúsiť aspoň trochu ako kedysi ľudia žili. Vžila som sa do celej tejto atmosféry a užívala si každý jeden okamih. 
 Medvedi, Vir fortis a Satyros. Názvy troch skupín, ktoré nám svojím vystúpením, nie len jedným ukázali ako to kedysi chodilo v boji. Skupina Strigôň do toho hrala skvelú stredovekú hudbu v ktorej sme si mohli vypočuť nie len balady ale aj povesti a jeden smutný príbeh, ktorý bol inšpirovaný povesťou. 




Hneď pri otvorení festivalu sme mali menšiu prechádzku na námestie aby sme ľudí pozvali na tento náš festival- Villa Ben. Pomaly sa z malého mestečka pre pár ľudí stalo obrovské mesto kde prichádzalo stále viac a viac ľudí. Našli by ste tam nie jedného predávajúceho svojich očarujúcich výrobkov a nie jeden som si sama odniesla domov. Ako stále hovorím, ten kto miluje stredovek a žije ním, tak sa narodil do zlej doby, alebo prežíva svoj minulý život, ktorý som mala pocit, že sama som videla svoj život, ktorý bol predtým. 
Nevedela som sa vynadívať na všetkých "účinkujúcich" a ich krásne kostýmy. 



Počas dňa sme mali možnosť vidieť lukostreleckú súťaž, deti bojujúce o Slamenný hrad a neskôr tí najodvážnejší a najčestnejší boli pasovaný za rytierov. Vystúpili Vrbovské Vŕby, členovia týchto skupín pripravili príbeh, ktorého koncom bolo, že žena sa musí a vie postarať sama o seba-feminizmus, ktorý ja oceňujem ale úplne ním nežijem. 



Neskôr prišli aj moje dve krásne kamarátky s ktorými sme mali čo robiť aby sme nenechali oči na všetkých tých krásnych rytieroch a každá z nás si obkukovala toho svojho vybraného. :D 
Čo vám poviem, 3 ženy spolu nikdy nemôže dopadnúť dobre. 
Dievčatám som robila osobný doprovod a ukázala im celé stredoveké mestečko a myslím, že sa im najviac páčilo pri Medveďoch. Nemám pravdu? 
Dievčatá si vyskúšali krúžkovú zbroj, meče, štíty no a ja som si vyskúšala aké to je keď vás tak trošku uväznia a bičujú. Chlapci ďakujem za modrinový zadok, pretože asi vikingská žena toho zvládne najviac nie? 


S dievčatami som sa trošku popretláčala pomocou štítu, s jednej synom som sa snažila si zašermovať, ale čo už s takou ženskou ktorá má radšej sekeru a s mečom bojovať nevie ? Aspoň sme sa zabavili a na záver sme si zatancovali na vystúpení Strigôňou na Cover pesničky Du Hast od Rammstein, ktorých ja osobne MILUJEM. 

Večerný súboj všetkých týchto skupín očaril nie len deti ale aj dospelých, ktorý so zatajeným dychom sledovali ako sa títo chlapi bili v boji a osobne som mala čo robiť aby som to rozdýchala aj ja.  Po ich boji nasledovala ohňová šou ktorá bola neskutočná. 

A na záver kým noc bola pre nás všetkých mladá sme sa my všetci vybrali k svojím stolom hodovať a popíjať tak ako sa to v stredoveku robilo. Keď už bolo veľa hodín, všetci sa pobrali spať až na dvoch ľudí, ktorý strážili tento tábor, chodili zakrývať ostatných a prechádzať sa so sekerou ak by niekto na nich chcel zaútočiť. Ja ďakujem môjmu spoločníkový s ktorým sme to zvládli na jednotku. 

Potom prišlo to najhoršie, rozlúčiť sa.
Ďakujem vám všetkým za skvelú atmosféru a dúfam, že sa na budúci rok vidíme znovu. 

Villa Ben. 

Komentáre