Haloween 2019

Ahojte krásky. 

Haloween je celkom dosť diskutabilná téma, keďže ľudia sa pri nej rozdeľujú na dva tábory. Ten prvý je-dušičky, ktoré uznávajú, chodia zapaľovať sviečky na cintoríny a druhý tábor-haloween, kedy sa obliekajú do kostýmov a chodia na rôzne zábavy, dokonca v amerike je z toho celkom dosť veľký sviatok a chodia tam deti od domu k domu a pýtajú koledu. Ja osobne uznávam skôr haloween, keďže ja si na svojich zosnulých nespomeniem len vtedy keď mi to rozkáže nejaký sviatok. Svojim zosnulým, príbuzným chodím zapaľovať sviečky celoročne. 

Photo by Matej Ondreička

Haloween je len raz do roka a preto treba trošku postrašiť ľudí ale aj deti. Čo je krajšie než ten adrenalín počas toho ako máme strach ? Milujem hororové filmy, milujem sa báť, rôzne knihy napríklad od môjho obľúbeného Mark E. Pocha, ktorý je aj môj dobrý kamarát a jeho knihy sú tak trochu strašidelné, tak trochu inšpirované reálnymi udalosťami, tak trochu sex a podobné. Bavia ma rovnako ako ma baví strach. 

Photo by Matej Ondreička

A kde vznikol tento sviatok ? 
Haloween vznikol z pohanského keltského sviatku-sviatok konca leta Samhain. Kelti verili, že vtedy sa duše mŕtvych vracajú na zem a snažia sa ovládnuť všetko živé. Ochranou proti týmto duchom bolo svetlo, najskôr v podobe ohnivých uhlíkov. Starí Slovania nadväzovali na dávnovekú mytologickú predstavu Keltov a chránili sa svetlom, ktoré nosili svetlonosi. Neskôr sa svetlo presunulo do tekvíc. V 17. storočí tento zvyk preniesli Európania do Ameriky.

So sviatkom Halloween sa spája vydlabaná tekvica s otvormi v podobe tváre a zvnútra osvetlené sviečkou či kahancom, ktorá slúži ako lampáš. S jeho vznikom súvisí aj iná povesť. Podľa írskeho folklóru bol Jack lenivý, ale lišiacky sedliak, ktorý okabátil diabla, ktorý pre neho prišiel. Na dolapenie diabla použil kríž. Jack diabla prepustil za sľub, že jeho duša sa nikdy nedostane do pekla.

O nejaký čas hriešnik Jack zomrel, do neba ho nevzali a do pekla ho podľa dohody odmietol prijať diabol. Jack nariekal, že bez svetla nevie, kam sa má pohnúť a vtedy mu dal diabol žeravý uhlík z pekelného popola, ktorý nikdy nezhasne. Jack vydlabal pôvodne repu, dal do nej uhlík a vydal sa na nekonečné túlanie svetom hľadajúc miesto na spočinutie. Tak sa zrodil Jack of the Lantern alebo Jack-o'-Lantern. Len repu nahradila pôsobivejšia tekvica. Vyrezávané, strašidelne pôsobiace tekvice spájame najmä so sviatkom Halloween v americkom poňatí.

Podľa niektorých názorov sa však Halloween prieči podstate toho, v čo by mal každý človek veriť – dobro, spravodlivosť a kultúru života.

Photo by Matej Ondreička

Takže sa dostávame k hlavnej pointe tohoto článku a tou je tohoto ročný haloween. 
Tento rok som stihla dve akcie. Jedna sa konala 26.10. a druhá 31.10. 
Prvá akcia bola Fantasy Walk a Horor Night v Piešťanoch, je to akcia ktorá začne Fantasy pochodom po meste a končí sa na druhý deň o šiestej ráno v našej krásnej čajovni Slnovrat. Inak ak máte radi čajovne a ich príjemnú atmosféru, doporučujem Čajovna Slnovrat v Piešťanoch na Juhu. 
Tento rok to bolo trošku iné a my sme nemali pre seba len jednu miestnosť ale rovno celú čajovňu. Konali sa rôzne prednášky o čarovných drogách, spánkovej paralíze, púšťali videá, rozprávali sme sa spolu a na jednu prednášku som sa tešila najviac a to už od spomínaného Marka E. Pochu. Vždy ma vie pobaviť svojim tak trošku trápnym ale vtipným humorom a za to ho mám moc rada. Objavila som ho prvý krát pred dvoma rokmi na tejto akcii a po tých dvoch rokoch si rozumieme a sme dobrý kamaráti a keby sme sa rozhádali a mali za potrebu na seba rozprávať tak by sme sa museli asi vzájomne zabiť, pretože vieme o sebe toho až moc. 

Photo by Matej Ondreička

Na tomto Fantasy Walk som bola tento rok za Harley Quinn nevestu s trošku upraveným makeupom a Tomáš mi robil doprovod ako Joker. Walk bol fajn, našlo sa tam veľa rôznych masiek, ale z časti to vyzeralo ako Gotický pochod a nie Haloweensky. Nevadí. 
Spolu s nami tam bol aj jeden krampusák a som rada, že som mala znovu možnosť stretnúť a spoznať nových ľudí. 


Druhý Haloween sa konal v Quest Bar Trnava, kde to MILUJEM. Rada tam chodím aj počas roka si len tak sadnúť, pokecať čo je nové v živote a sem tam si dať niečo na zahriatie organizmu. :D 
Na tento Haloween som zvolila znovu Harley ale tento krát to bola tá klasická z Filmu suicide squad, ktorú sme doplnili o "sekeleton" krk, polku tváre a ruku. Hneď po príchode som sa bola pozdraviť so ľudmi, ktorých poznám a počas večera som bola niekoľko krát prekvapená aké masky dokážu ľudia vyrobiť. Samozrejme stretla som tam aj svojho Puddin-Jokera a tak sme museli dať aspoň fotku. Tomáš mi robil doprovod ako Jack Sparrow ale tiež ako skeleton. Až teda na to, že on bol celý takto nalíčený a nie len niektoré časti. (Ehm, mali ste nás vidieť o jednej ráno ako sme sa pokúšali zo seba všetko umyť a konečne ísť spať, poviem vám, bola to fakt komédia a horor zároveň.) Táto akcia bola skôr v takom pokojnom priateľskom "duchu" Žiadne prehnané výstupy ani nič.




A nesmiem hlavne zabudnúť na našu "mamičku" na chalana ktorý celý večer robil fakt zábavným a vďaka nemu tam bola atmosféra viac než skvelá. Teda aspoň podľa mňa. Chalan si originál dal aj podprsenku a silónky za čo má u mňa fakt obdiv. Navyše sme zistili, že sa poznáme a tak sa potom atmosféra medzi nami uvoľnila ešte viac. Takže Quest obrovské ĎAKUJEM vám patrí, pretože podľa mňa večer dopadol fakt skvelo a nad moje očakávania. 





A aký ste mali Haloween vy?


Majte krásny zvyšok dňa a hlavne víkendu. 

Vaša Betty


PS: omlúvam sa za fotky, ale prvé sú od fotografa a druhé fotené telefónom. <3

Komentáre